helt tyst, helt blått

Så sitter jag under min himmelsäng, eller sänghimmel som mamma brukar envisas med att rätta mig till. Himmelsängen är inte bara fin utan är också ett skydd mot myggorna som finns här. Än har jag bara blivit stucken två gånger och det var inte så farligt. Jag börjar tro att hela mygg-grejen är något överdriven. Jag menar, jag är ju van vid småländska envisa mygg. Kanske har jag bara haft tur än så länge.

 

Idag har varit en fantastisk dag! Jag vaknade av mig själv, vilket i sig är något av det bästa som finns, och åt sedan en ganska svensk frukust. Kokt ägg, bröd med fibrer och juice. Yoghurt hade kanske också behövts, men det äter man till mellanmål eller dessert.

 

Mitt på dagen grillade vi. Att grilla mitt på dagen är inte något vi brukar göra hemma så det var lite ovant. Till couscousen och de grillade korvarna drack vi ett lokalt rosévin med smak av grapefrukt. Det smakade lite som bodymisten jag har från The Body Shop med grapefruktdoft, men åh så gott det var. Hoppas det bjuds på det oftare.

 

Dagens stora happening var ju trots allt dykningen på eftermiddagen. Vi åkte ut till en halvö som är den mest södra punkten i hela Franska fastlandet. Där ordnas båtturer med instruktörer och möjlighet till hyra av våtdräkter, masker och tuber. Det var min första gång någonsin så jag var riktigt nervös men väl nere (6 meter, inte så djupt men ändå…) var det underbart. Helt tyst, helt blått.

 

 

 

Ikväll har vi varit på Magic World dom är ett nöjesfält som finns ganska nära på sommaren. Det var kul, men inte så kul när de tjatade upp mig i centripetalkraftskarusell där man helt utan fastspänning trycktes ut mot sidorna. Jag mådde illa efteråt.

 

 

Nu ska jag sova. Godnatt. Sov Gott.

Livet långt från dig | | En kommentar |
Upp