en icke existerande första advent

Skolan var ju som sagt inställd i fredags så helgen blev lång och skön. En fredag framför en dubbad film. En lördagsförmiddag på gymmet. En lördagseftermiddag i vardagsrummet med kvadratrotsderivator och grammatik. En söndag i Antibes. Bra helg. Nu; tre veckor kvar till jullovet, det klarar vi!


Promenad ut på piren i Antibes. Antibes var rätt tråkigt. Själva staden alltså. Jag har en teori om att ett turistmål som är hypat på sommaren i juli och augusti inte är värda att besöka om de inte är vackra/intressanta/roliga resten av året. Typ allt var stängt och skitigt. Så nej, Antibes är överskattat.
 
Nu ikväll känns det lite jobbigt att inte vara hemma. Inte alls så att jag gråter, men ändå så att det hade varit skönt att vara hemma just idag. Att kunna krypa upp i skinnsoffan med kvällsfika, lussebullar och Maria Wern eller nåt sånt. Det är egentligen inte lussebullarna jag saknar. Jag saknar den svenska julen som börjar nu. Julen är ju en familjehögtid. Och då ska man vara med de man älskar. Okej, nu får jag sluta för nu triggar jag mig sjäv till tårar.
 
 
Livet långt från dig | | Kommentera |
Upp