1 månad = 30 dagar = 1/10

Man kan säga det på många sätt. Men det är ändå samma sak. Jag åkte från Sverige den 30 augusti och idag är det den 30 september. Fast att jag inte vill se mitt år här som en nedräkning till när jag kommer hem så gör jag det lite. Tänk att en tiondel av mitt år redan har gått. Tänk att en månad redan har passerat. Jag känner mig lite pressad av att räkna ner. För än så länge har min franska inte utvecklats så mycket. Men jag vet ju vad det beror på. Det beror på att jag pratar för lite. Jag måste prata mer, för då kommer även min personlighet fram. 

Om 31 dagar, då ytterligare en månad har gått kommer jag ha mitt första skollov här. Höstlovet är 2 veckor långt här, alla lov är så långa. Och då hoppas jag kunna skriva här om att jag fått vänner/lärt känna folk/pratar mer/fattar mer/tränat mer. För det är det som saknas just nu.

 1/10, allt är bra, jag trivs och blir väl omhändertagen. Men jag måste ta tag i det hela. Ta för mig. Våga.

 
10 månader, Tankarna | | En kommentar |
Upp